گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

متن اعلامیه پخش شده از سوی کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان

هم وطن گرامی:
مطالب ذیل ، متن اعلامیه پخش شده از سوی کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان در بین مردم شهرهای غرب آذربایجان می باشد، شما نیز می توانید با تکثیر و پخش این مطالب در بین ملت آذربایجان آنان را از خطر حضور تروریسم کرد در غرب آذربایجان آگاه سازید.
کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان
۸۶/۳/۳۰



آیا می دانید که...

آیا می دانید که در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی اکراد مهاجر به رهبری اسماعیل سیمکو غرب آذربایجان را به خاک و خون کشیدند.
آیا می دانید که در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی در پی حمله اکراد مهاجر به رهبری اسماعیل سیمکو با حمله به شهرهای اورمیه،سلماس و خوی هزاران نفر انسان بی گناه را قتل عام کردند.
آیا می دانید که هنگام حمله اسماعیل سیمکو به اورمیه ۱۵۰ روستا مورد تاراج قرار گرفت و دهها دختر و زن بی گناه برای حفظ عفت و آبرو خودکشی کردند.
آیا می دانید که از ۲۰ خرداد تا ۱۵ تیر سال ۱۲۹۸ هجری شمسی در نتیجه محاصره شهر اورمیه از سوی اکراد مهاجر شهر با قحطی روبرو شد.
آیا می دانید که در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی اکراد مهاجر با حمله به محال قشلاق ۹ روستا را در این محال با خاک یکسان کردند.
آیا می دانید که کاظم خان قوشچو این شیر مرد آذربایجانی با مردان مسلح خود در مقابل یاغیان مهاجر کرد مقاومت نمود و توانست آنان را شکست دهد.
آیا می دانید که در انقلاب ۱۳۵۷ تمام تورک های شهر خانا( پیرانشهر)، سویوق بولاق(مهاباد) و اشنو با تهدید اسلحه حزب تروریست دمکرات کردستان مجبور به ترک خانه های خود شدند.
آیا می دانید که عبدالرحمان قاسملو رهبر حزب تروریست دمکرات کردستان در کنگره این حزب دستور قتل عام تورک های سولدوز( نقده) را صادر کرد............ ....

www.bati-azerbaycan .blogfa.com

یونس زارعیون در انتظار حکم دادگاه

یونس زارعیون در انتظار حکم دادگاه

یونس زارعیون در انتظار حکم دادگاه

یونس زارعیون

یونس زارعیون ، دبیر تشکل آرمان روز 29 خرداد ماه در جلسه دادگاه حضور یافته و از اتهامات وارده دفاع نمود وی هم اکنون منتظر رای بدوی دادگاه می‌باشد . گفتنی است اتهامات وی تهدید، ارعاب وتوهین به مسئولین دانشگاه است. که قرار است در دادگاه به آنها رسیدگی شود !!!

اخبار آذربایجان به نقل از سایتهای سیاسی تورک

 http://www.azurmu.blogfa.com  http://millishura.com/Farsi/index.html

http://haqqimiz.blogfa.com/

دانشجویی که اسیر خشم شوونیسم است

دانشجویی که اسیر خشم شوونیسم است

ائلمان نوری در آستانه اخراج از دانشگاه قرار دارد

ائلمان را فعالین حرکت ملی خوب می‌شناسند. او دانشجو است متولد 65 است یعنی هنوز 20 سال دارد . او پس از حوادث خرداد ماه یکی از افرادی بود که بیشترین هزینه را داد . حتی دادگاه یا بهتر است بگوییم بیدادگاه رژیم شوونیستی جمهوری اسلامی نیز خوب می‌داند که او اهل تخریب بانک و اموال عمومی یا خصوصی نیست و خوب میدانند که اگر تظاهراتی خشونت آمیز گردید عاملش مردم نیستند وبلکه خودشان هستند . ولی آنها خوب می‌دانند که تا ائلمان و ائلمانها آزادند صدای اعتراض آذربایجان گوششان را کر خواهد کرد ولی شاید بر این نقطه واقف نیستند که اگر آذریون ها ، صبوحی ها ، عابدیها در خاک آرمیده‌اند و اگر نوری‌ها ،متین‌پورها ، غنی‌لوها و ... در بند زندانند روح این عزیزانمان در کالبد میلیونها اذربایجانی دمیده شده است و سکوت آذربایجان تا روزی که آذربایجانی وجود دارد رویایی بیش نیست. ائلمان امروز در بند است. در بند نفرت شوونیست .  او چند روز بیشتر مهلت ندارد. اگر او آزاد نشود ،دانشگاه او را اخراج خواهد کرد و او محروم از تحصیل خواهد شد ....

بیانیه تحلیلی تشکل آرمان نسبت به مطالب درج شده در یک نشریه دانشگاه
بیانیه تحلیلی تشکل آرمان نسبت به مطالب درج شده در یک نشریه دانشگاه

هفته اخیر در 32مین شماره از نشریه سبز سرخ (ارگان رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز) با انتشار مطلبی تحت عنوان "پنج هزار تومان ، تفرقه" باری دیگر بحث پنج هزار تومانی را به جریان انداخت .(
 دوامی

رهایی از شعارهای فریبنده شما دست کمی از استقلال ارضی ندارد

مطلب موهن دیگری تحت عنوان (مارمولک فاشیست و جامعه قهرمان پرور سوسک ها) بر علیه ملت مظلوم ترک در نشریات شئوونیستی فارس انتشار یافت . به نظر می رسد این مطلب موهن ابتدا در ماهنامه اپوزیسیونی «زن فردا» منتشر شده است .
 دوامی

یونس زارعیون ، دبیر تشکل آرمان برای سومین بار به دادگاه شعبه 115احضار گردید

شاکی این پرونده یکی از کارمندان دانشگاه آزاد می‌باشد که با تحریک عده‌ای از مخالفان تشکل اقدام به شکایت نموده است و خود نیز در قبال درخواست دانشجویان مبنی بر رضایت در این پرونده ، بر اعمال فشار عده‌ای از همکاران اشاره نموده است.
 دوامی

محافظت آثار تاریخی در آذربایجان یعنی تخریب برنامه ریزی شده!! ولی در فارسستان یعنی تعیین حریم زمینی و هوائی٫ بازسازی٫ نگهداری و معرفی در سطح جهانی

معابد٫ قبور و ظروف کشف شده در منطقه خیاو چؤلی (دشت مشکین شهر) نزدیک رودخانه قره سو٫ پلی است ما بین دوران ما و عصر آهن و نیز بازگو کننده دو دوران مختلف مابین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال پیش.
 دوامی

جلیل محمد قلیزاده و انون یارادیجیلیغی

محمد قلیزاده (1932-1868) آذربایجان ادبیاتیندا یئنی بیر مکتب و حتی یئنی بیر جیغیر آچمیش یازیچیدیر.
 دوامی

فعالین بازداشت شده در غرب آذربایجان با تروریستهای پژاک هم سلول می شوند

اساس اخباری که از غرب آذربایجان دریافت کرده ایم دانشجویانی که اخیرا همزمان با قیام یک خرداد در شهرهای غرب آذربایجان بخصوص اورمیه بازداشت شده اند با نیروهای تروریست پژاک و پ ک ک هم سلول شده اند
 دوامی

آخرین ملاقات با اصغر اسدی

برای آخرین بار 14 روز پیش دیدمش . روز اوّل خرداد بود . با چشمانی سرشار از انرژی به سمت بازار می‌رفت. بازاری که آن روز میدان مین بود . هر کس که به بازار می‌رفت تمام خطرها را به چشم می‌گرفت.
 دوامی

بیش از ده تن از بازداشت شدگان هویت طلب اورمیه با قرار وثیقه آزاد شدند

اورمونیوز(۱۶ خرداد ۱۳۸۶):علیرغم آزادی بیش از ۱۰ نفر از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در اورمیه، هنوز عده زیادی در بازداشت به سر می برند. آزاد شدگان با قرار وثیقه و به صورت موقت آزاد شده اند.  

آزاد شدگان عبارتند از: عیوض طهامی، لطف الله نوری، جعفر جعفری، فرهاد محمدی، بهنام مهدی زاده، حسین نژاد عباسی، محمد حسین پور قربان، خانم عزیزه شفقی، موسی فکری، حسین بهبودی، ایرج مولایی پرس آذر، تورج مولایی پرس آذر، پرویز سلطانی(دانشجو)، ساسان کیوانی (دانشجو)

خانم عزیزه شفقی از بهایی های اورمیه است، که به جرم نگهداری فراخوانهای اعتراضات اول خرداد دستگیر شده و بعد از ۳ روز با قرار وثیقه آزاد گردیده است. فریدون مهدی پور، حسین حسین زاده، سعید نصیری(۱۷ ساله)، مهدی حاج محمدی، اکبر پاشایی، وحید بهادری، توحید سلطانی و ... هنوز در بازداشت به سر می برند.

 

ادامه بازداشتهای غیر قانونی در آذربایجان 

اورمونیوز(۱۶ خرداد ۱۳۸۶): از سرنوشت بسیاری از بازداشت شدگان آذربایجان که دستگیری آنها از چند هفته قبل از اعتراضات خرداد ۱۳۸۶ آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد، هیچ خبری در دست نیست. بعضی از خانواده ها هفته ها بعد از دستگیری فرزندشان از محل نگهداری او هیچ اطلاعی به دست نمی آورند اورمیه:

اکبر پاشایی دانشجوی دانشگاه اورمیه و دبیر کانون دانشجویی استاد شهریار روز اول خرداد بازداشت شده است. مهدی پاشایی برادر بزرگ او در مصاحبه با بخش ترکی صدای آمریکا به عدم پاسخگویی مسئولین حراست دانشگاه که برادرش را به اداره اطلاعات تحویل داده اند، اداره اطلاعات اورمیه و دادگاه انقلاب این شهر اعتراض کرده است.

ادامه خبر...

 

دانش آموز اهری از قید آپارتاید آزاد شد

براساس اخباری که از قاراداغ دریافت کرده ایم  یک دانش آموز اهری که همزمان با تجمعات نخستین سالگرد قیام ملت آذربایجان در خرداد ماه سال 85 ، در  پی حمله نیروهای انتظامی بازداشت شده بود اخیرا پس از ضرب و شتم و تهدید به اخراج از مدرسه، به قید وثیقه آزاد شده است. متاسفانه از نام این دانش آموز اطلاعی در دست نیست. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

بیانیه سازمان دانش آموختگان در محکومیت بازداشت متینپور و غنیلو در زنجان

بیانیه سازمان دانش آموختگان در محکومیت بازداشت متینپور و غنیلو در زنجان

بازداشت شبانه آقایان سعید متین‌پور و جلیل غنی‌لو از فعالین سیاسی و قومی استان زنجان که به تازگی از بازداشت رهایی یافته بودند، از سوی نیروهای امنیتی استان، غیر‌مترقبه و نگران‌کننده می‌باشد.انتظار منطقی آن است که در سالی که به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی نامگذاری شده است نهادهای دولتی و حکومتی با تجدید نظر در سیاستهای گذشته، عوامل و زمینه‌های ایجاد اتحاد ملی را تحقق بخشند و عامل اتحاد اقوام، احزاب، گروه‌ها و سلایق مختلف حول محور منافع ملی باشند. اما افسوس که گویی قرار است بنام اتحاد ملی اندک زمینه‌ها و شرایط لازم برای همگرایی نیروهای دلسوز ایران نیز از بین برود و مدام در تنور تضادها و اختلاف‌ها دمیده شود، گویی که برخی حیاتشان در همین است.

دانش آموز اهری از قید آپارتاید آزاد شد

براساس اخباری که از قاراداغ دریافت کرده ایم  یک دانش آموز اهری که همزمان با تجمعات نخستین سالگرد قیام ملت آذربایجان در خرداد ماه سال 85 ، در  پی حمله نیروهای انتظامی بازداشت شده بود اخیرا پس از ضرب و شتم و تهدید به اخراج از مدرسه، به قید وثیقه آزاد شده است. متاسفانه از نام این دانش آموز اطلاعی در دست نیست. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

آریایی, واژه ای موهوم, نژادی ساختگی, سیاستی استعماری!!

آریایی, واژه ای موهوم, نژادی ساختگی, سیاستی استعماری!!

آریا

(واحید قاراباغلی)

vahidqarabagli@gmail.com

اشاره :

یکی از بزرگترین علل مرگ و بدبختی در جهان عصرما, پدیده ای بنام نژاد پرستی یا راسیالیزم بوده که با آنکه مردم به عواقب شوم آن آگاهند هنوز از میان نرفته و یکی از مسایل حیاتی زمان ما را تشکیل می دهد. در این نوشته این پدیده را از اواخر قرن نوزده بررسی کرده و همچنین به ناسیونالیسم افراطی پارسی آریایی که هدیه غربیان به رضاخان بود می پردازیم...

ناسیونالیسم و نژاد گرایی:

با آغاز موج فتوحات استعماری اروپاییان در قرن 19 میلادی مسئله نژاد گرایی وسیله ای برای توجیه تسلط و استثمار بود. در واقعه قصد اصلی نژاد گرایان تلقین و اثبات این مسئله بود و است که "نژادهای بشری دارای استعدادها و توانایی های ذهنی و اجتماعی گوناگون و نابرابری هستند. برخی از نژادها از نظر زیستی ضعیف تر از سایر نژادها می باشند و توانایی تشکیل و حفظ جوامع متمدن و متجدد را در سطح عالی ندارند, و تنها نژادهای برترند که توانایی و لیاقت حکومت کردن را در جهت خیر و صلاح عمومی و پیشبرد تمدن را دارند. نژادهای ضعیف تر از انجام این کار عاجزند."

غربی ها با لباس علمی پوشاندن به این نظریه واهی این امکان را برای استعمارگران فراهم کردند تا اقدامات وحشیانه خود در قتل و غارت مردم مستعمرات را توجیه نمایند.

ادامه ی مطلب  > آریایی, واژه ای موهوم, نژادی ساختگی, سیاستی استعماری!!

دو خبر فوری و اختصاصی اویرنجی از دانشگاه تبریز

دو خبر فوری و اختصاصی اویرنجی از دانشگاه تبریز


یاردیم چاغریسی
تبریز بیلیم یوردو اویرنجی لرینین متینگ ینه قوشولون
تبریز بیلی یورد و اویرنجی لری بو ساعات(آلتی یاریم) تبریز دانشگاهینین ریاست بیناسی قارشیسیندا ( 29 بهمن خسته خاناسی نین یانی –یئنی بینا) توپلانیبلار. بوتون اویرنجی و میلی فعاللاردان ایسته نیلیر کی اونلارا یاردیم ائتسینلر.
دو خبر فوری و اختصاصی اویرنجی از دانشگاه تبریز

تجمع دانشجویان تا آزادی نادر مهد قارباغ ادامه می یابد
دانشجویان تجمع کننده در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تبریز از دکتر اعلمی (اهل مغان) معاون جدید دانشجوئی دانشگاه تبریز می خواهند تا تمام توان خود را برای آزادی هرچه سریعتر نادر مهد قاراباغ دانشجوی دانشکده مهندسی برق که توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در تظاهرات ضد آپارتایدی دیروز در منطقه بازار تبریز دستگیر شده است، بکار گیرد. دانشجویان که تعداشان به صدها نفر می رسد، اعلام نموده اند که تا آزادی این دانشجو به تحصن نامحدود خود ادامه خواهند داد. در صورت عدم پاسخگوئی به درخواست دانشجویان احتمال خارج شدن آنها از دانشگاه و پیوستن مردم شهر به آنها و کشیده شدن دامنه اعتراضات به داخل شهر زیاد است. دانشجویان همچنین از خبرگزاریهای داخلی و خارجی جهت تهیه گزارش و خبر درخواست کمک و همکاری نموده اند.

انتشار ویژه نامه یکم خرداد1385 دردانشگاه تبریز

امروز دوم خرداد 1386 دانشجویان آذربایجانی "خبرنامه داخلی واحد عقیدتی سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده کشاورزی ویزه نامه یکم خرداد 1385" را با تیراژی گسترده و بصورت رایگان در دانشگاه تبریز توزیع نمودند. در این ویژه نامه مطالبی چون" بیانات قرون وسطائی محمد مهدی عبد خدائی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام در مصاحبه با آفتاب جهت اقدام دولت برای اشغال جمهوری مستقل اذربایجان"، " یک خرداد اعتراض به ایران"، طنزی با عنوان" اتحاد ملی آبگوشتی" و " نگاهی به اعتراضات توده ای ملت آذربایجان به تحقیر فرهنگ و هویت آذربایجانی" به چشم می خورد. این ویژه نامه با عبارت " آزادلیق یولوندا بیر نفر اولسه اوچ نفر آیاغا قالخار.." به پایان رسیده است

یادداشت سیاسی

تبریز در اول خرداد1386

اویرنجی- سه شنبه اول خرداد ماه، تبریز به یک دژ نظامی تبدیل شده بود. نیروهای ضدشورش، نیروهای انتظامی، ماموران لباس شخصی اطلاعات و مزدوران بسیجی تبریز را به یک پادگان نظامی بزرگ تبدیل کرده بودند. مساجد و ادارات پر از نیروهای ذخیره ای بود که در حال آماده باش برای مقابله احتمالی با تظاهرات کنندگان بودند. با توجه به اهمیت استراتژیک تبریز رژیم از تمامی ظرفیت های امنیتی خود جهت سرکوب تظاهرات استفاده کرده بود. رژیم از ده روز قبل تمامی نیروهای خود را فراخوانده و آنها را بحالت آماده باش نظامی درآورده بود. بطوریکه از استانهای فارس نشین نیروهای کمکی ضد شورش به آذربایجان گسیل داشته شده بود. در هفته آخر اردیبهشت اکثر فعالین ملی به اداره اطلاعات احضار و به قول خود اطلاعاتی ها فعالین را ارشاد کرده بودند تا از هر گونه شرکت احتمالی در تظاهرات خودداری کنند. آنهائیکه قابل ارشاد نبودند به بازداشتگاههای مخوف و انفرادی اطلاعات سوق داده شده بودند. سلول های انفرادی که سالهاست با شکل و قیافه فعالین ملی آذربایجان انس پیدا کرده اند.
با همه این توصیف ها رژیم در سیاست سرکوب خود با شکست مواجه گردید و بالاخره ملت آذربایجان توانست نزدیک به نیم ساعت مقاومت نشان داده و صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برساند. اعتراضات که حوالی ساعت 6 عصر و از منطقه راسته کوچه تبریز شروع شده بود توانست خود را به خیابان و سه راهی فردوسی و مقابل پاساژ مولانا برساند. یگان ویژه با وحشیت تمام بسوی ملتی که تنها با شعارهایی مدنی همچون " تورک دیلینده مدرسه"، " بیز اولمه یه حاضیریق بابکین ائولادییق"، یاشاسین آذربایجان" و ... حمله ور شد.

ادامه ی مطلب > یادداشت سیاسی