گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

قابل توجه عموم فعالین حرکت ملی آذربایجان در تبریز

دقت!             دقت!

قابل توجه عموم فعالین حرکت ملی آذربایجان در تبریز

در زیرزمین مسجد دانشگاه تبریز، بازداشت گاه و شکنجه گاه مخفی مخوفی وجود دارد

 

بر اساس اطلاعات قابل اتکایی که از دو شاهد عینی دریافت شده است، بخش بزرگی از محوطه زیر زمین مسجد دانشگاه تبریز، بعنوان بازداشت گاه و شکنجه گاه مشترک نیروهای وزارت اطلاعات و سپاه مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به اینکه این مسجد در برابر یکی از مهمترین اماکن تجمع فعالین حرکت ملی آذربایجان قرار دارد لذا دز زمان بحران، بخشی از دستگیر شدگان سرشناس، مجروحین و جنازه های مقتولین، بسرعت و مخفیانه به این مکان منتقل می شود.

ادامه خبر... 

http://www.millishura.com/Farsi/index.html

چنگیز بخت آور توتوقلاندی

 
دونن 30/02/1386" چنگیز بخت آور" سبب سیز و هئچ بیر حقوقی سند اولمادان ایران اسلام رسپوبلیکاسینین اطلاعات قوه لری طرفیندن توتوقلاندی. آلیقیمیز معلوماتا اساسا اونون هارا ساخلاندیقیندان و هانسی قوه لرین نظارتی آلتیندا اولدوقوندان هئچ بیر اینفورماسیا یوخدور. آرتیرمالی ییق کی 1 خورداد قیامینین ایل دونومو عرفه سینده گونئی آذربایجان میللی فعاللارینا تضییق لر آرتیق درجه ده  آرتیب و بیر چوخلو میللی فعال ایرانین اطلاعات قوه لری طرفینده غیر قانونی شکیلده حبس اولونوبلار .
 
یاشاسین آذربایجان میللی آزادلیقی اوغوروندا آپاردیقیمیز موباریزه
بابک تبریزلی

اخبار واصله

بنابر اخبار واصله از شهرستان قوشاچای طی 24 ساعت گذشته تنی چند از فعالان حرکت ملی آذربایجن توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند. اسامی دستگیرشدگان بدین شرح است
 
1- جلال کویدریلو
2- شاهین حسنی
3- مهدی بازمانی
4- بهکام محمدی
5- امیر آقازاده
6- مجید هاشمپور
7- عین الله آهنگری
 
همچنین مراجعه نیروهای امنیتی برای دستگیری احمد جدی در نتیجه عدم حضور ایشان در منزل بی نتیجه مانده است
از محل نگهداری هیچ کدام از افراد فوق اطلاعی در دست نیست
 
یاشاسین آذربایجان 
 
-----------------------------------------------------------------------------
 
بنابر آخرین اخبار دریافتی از شهرستان قوشاچای، 3 نفر دیگر از فعالان حرکت ملی آذربایجان در این شهر توسط مامورین امنیتی دستگیر شده اند.
اسامی این افراد از این قرار است:
1)   داریوش عندلیبی
2)   میلاد توکلی
3)   شاهرخ فرامرزی
علی رغم فشارهای وارده از سوی نیروهای اطلاعاتی، فعالان حرکت ملی آذربایجان در قوشاچای بر لزوم برگزاری تظاهرات مردمی در روز یکم خرداد تاکید دارند.
 
یاشاسین آذربایجان
----------------------------------------------------------

دستگیریهای بسیار گسترده در اورمیه، نقده(سولدوز) و میانوآب(قوشاچای)

http://urmiye.blogfa.com/post-27.aspx

با نزدیک شدن به سالگرد قیام خرداد ۱۳۸۵ ترکهای آذربایجان کنترل و فشار ارگان های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی در شهرهای آذربایجان بیشتر شده است. این فشارها جهت جلوگیری از تظاهراتهای اعتراض آمیزی است که عصر روز سه شنبه اول خرداد ماه در تمام شهرهای آذربایجان صورت خواهد گرفت، همچنین در نقده علاوه بر آن روز پنجشنبه ۳ خرداد ماه مراسمی با عنوان اولین سالگرد شهدای سولدوز برگزار خواهد شد.

نقده(سولدوز): در طول ۱۰ روز گذشته حدود ۶۰ نفر توسط مأمورین اطلاعات بازداشت شده اند.

به علت حوادث خونین سال قبل امسال نیز در آستانه سالگرد این اعتراضات بیشترین فشار و دستگیریها در شهرستان نقده صورت گرفته است، در صورت عدم اطلاع رسانی خطر تکرار حوادث دردناک ۴ خرداد ۱۳۸۵ در نقده زیاد است. سردار کرمی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی جهت سازماندهی برای سرکوب شورش احتمالی به نقده سفر کرده است.

سال گذشته در جریان سرکوب اعتراضات نقده از طرف مامورین جمهوری اسلامی ایران دهها تن کشته و زخمی شدند. که حکومت ایران تنها کشته شدن چهر نفر به نامهای: توحید آذریون (۲۵ ساله) -همت اسمزاده (۳۵ ساله متأهل) - حسین فتحی پور(۱۷ ساله دانش آموز)-عسگر قاسمی (۳۹ ساله متأهل) را تأیید کرده است. 

 

خانواده جانباختگان سال گذشته به خصوص خانواده توحید آذریون و حسین فتحی پورشدیداً تحت کنترل نیروهای اطلاعاتی هستند. شکایت این دو خانواده که خواهان شناسایی عوامل دستور دهنده به شلیک به سمت فرزندانشان هستند، بی پاسخ مانده است. در نقده اعلامیه هایی پخش شده است که مرادم را برای مراسم سالگرد شهدای خرداد ۱۳۸۵ نقده دعوت می کند، مراسم روز پنجشنبه (آذربایجانیها روزهای پنجشنبه به زیارت قبر مرده های خود می روند) ۳ خرداد خواهد بود.

به خاطر قطعی مکرر و عمدی اینترنت و موبایل از طرف مخابرات ارتباط با نقده بسیار مشکل شده است.  

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان:

۱-مهدی(ائلمان) نوری: فعال سیاسی ۲۱ ساله حرکت ملی آذربایجان و دانشجوی عمران دانشگاه آزاد نقده - دستگیری روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در شهر نقده توسط مامورین اداره اطلاعات - اکنون در زندان ارومیه به سر می برد

http://www.elmantebrizli.blogfa.com/

http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=9632

۲-میرعلی رضایی: ۳۴ ساله- نویسنده و روزنامه نگار- دبیر سرویس تورکی نشریه توقیف شده پیام سولدوز- سرپرست موسسه فرهنگی "بیلیم یولو" شعبه سولدوز- فارغ التحصیل زبان و ادبیات ترکی از دانشگاه نخجوان- قبلاً چندین بار بازداشت شده و با قرار وثیقه آزاد شده است

http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=9632

۳-محمد صادق معین زاده: ۳۶ ساله- متأهل -فوق لیسانس علوم تربیتی- مولف کتابهای ادبیات کودکان- معلم

۴-ابراهیم معینی: ۳۹ ساله - قبلاً هم بازداشت شده و سپس با قرار وثیقه آزاد شده است

۵-فرامرز غلامزاده: ۳۰ ساله - متاهل - عضو گروه رقص آذربایجانی سولدوز

۶-بهزاد قوچایی: ۲۷ ساله، مدیر فروشگاه موبایل آتا، لیسانس حسابداری- خرداد ۱۳۸۵ بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شده است

۷-کریم نعیمی: ۳۷ ساله - معلم  - متاهل

۸- مصطفی قاسمی: ۵۵ ساله - قبل از بازداشت احضار و بازجویی شده است.

۹-مهدی واحدی: ۲۶ ساله ، مدیر فروشگاه "توسکا گالریاسی"- ۲ اسفند ۱۳۸۵ (روز زبان مادری) دستگیر و با وثیقه آزاد شده بود.

۱۰-اسماعیل بهرامی(یانان): ۵۵ ساله- مهندس کشاورزی- شاعر- فعال سیاسی  

 http://www.akhbar-rooz.com/news.jsp?essayId=9632

اورمیه: ظرف ۱۰ روز گذشته قریب به ۲۵ نفر از فعالین حرکت ملی آذربایجان در این شهر بازداشت و به سلول های انفرادی اداره اطلاعات انتقال یافته اند. اسامی بسیاری از بازداشت شدگان مشخص نشده است.

جمهوری اسلامی ایران جهت جلوگیری از تکرار اعتراضهای خرداد ماه سال قبل فشارهای زیادی بر فعال سیاسی وارد آورده است. سال قبل دو نفر به نامهای فرزاد اسدپور و عیوض سیاحی (به انتهای لینک توجه کنید: http://www.azadtribun.net/x993.htm) در اثر حمله پلیس جان خود را از دست دادند.

در اورمیه اعلامیه های زیادی که مردم را به اعتراضهای ۱ خرداد دعوت می کند پخش شده است:

 http://www.urmiye.blogfa.com/post-12.aspx

عصر روز ۲۶ اردیبهشت مأموران واحد اطلاعات و امنیت نیروی انتظامی در منطقه حسین آباد و بازارباش اورمیه به چند قهوه خانه حمله برده و بعد از تفتیش مشتریان چند نفر را که در جیب هایشان اعلامیه کشف شده بود با خود برده اند.

اسامی چند تن از دستگیر شدگان:

۱- محمد حسین پورقربانی: دستگیری توسط نیروهای اطلاعات و عملیات نیروی انتظامی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در محل کار(تولیدی لباس آذربایجان در خیابان بعثت اورمیه) - از محل کار او مقادیر زیادی اعلامیه های فراخوان های تجمع اول خرداد در اورمیه کشف شده است- بازداشتگاه اداره اطلاعات واقع در خیابان شهر چایی اورمیه - در جریان اعتراضات اول مهر(اعتراض به عدم تدریس زبان ترکی در مدارس) بازداشت و بعد از ۲۰ روز حبس به قید وثیقه آزاد و در محاکم قضایی به شش ماه حبس تعلیقی محکو م شده بود

http://urmiye.blogfa.com/post-14.aspx

۲- خانم شفقی: دستگیری توسط نیروهای اطلاعات و عملیات نیروی انتظامی روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در محل کار(تولیدی لباس آذربایجان در خیابان بعثت اورمیه) - بازداشتگاه اداره اطلاعات واقع در خیابان شهر چایی اورمیه

http://urmiye.blogfa.com/post-15.aspx

۳- عیوض طهامی: ۳۵ ساله - مدیر مؤسسه تبلیغاتی و تابلونویسی "کوراوغلو" واقع در خیابان مدنی یک اورمیه - دستگیری توسط  نیروهای اداره اطلاعات و عملیات نیروی انتظامی  روزسه شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه به جرم تکثیر و پخش فراخوان های تجمع اول - بازداشتگاه اداره اطلاعات و عملیات نیروی انتظامی واقع در خیابان همافر- مؤسسه وی نیز از سوی مقامات قضایی پلمپ شده است. 

http://urmiye.blogfa.com/post-15.aspx

۴- توحید سلطانی: ۲۳ ساله - اهل شهرستان ماکو در شمال استان آذربایجان غربی- عضو کانون استاد شهریار دانشگاه اورمیه که فعالیت آن  از طرف مسئولین دانشگاه ممنوع شد - دانشجوی سال آخر مهندسی مکانیک دانشگاه اورمیه -دستگیری در تاریخ ۳۰ اردیبهشت

۵- سیروس کیوانی: عضو کانون استاد شهریار دانشگاه اورمیه که فعالیت آن از طرف مسئولین دانشگاه ممنوع شد - دانشجوی سال سوم مهندسی مکانیک دانشگاه اورمیه - ۳۰دستگیری در تاریخ ۳۰ اردیبهشت

۶-سعید نصیری: ۱۷ ساله - دستگیری توسط  توسط نیروی انتظامی به جرم پخش فراخوان های تجمع اول خرداد

۷- وحید بهادری - دستگیری توسط  توسط نیروی انتظامی به جرم پخش فراخوان های تجمع اول خرداد

۸- ایرج ملاپرس آذر: کارمند بانک ملت بازداشت در محل کار- دستگیری توسط  توسط نیروی انتظامی به جرم پخش فراخوانهای تجمع اول خرداد

۹- تورج ملا پرس آذر: برادر ایرج - - دستگیری توسط  توسط نیروی انتظامی به جرم پخش فراخوان های تجمع اول خرداد

۱۰- باقر احمدیان: دستگیری توسط  توسط نیروی انتظامی به جرم پخش فراخوان های تجمع اول خرداد 

۱۱- جعفر ؟؟؟:  دانشجوی دانشگاه اورمیه - دستگیری در تاریخ ۳۰ اردیبهشت

http://urmiye.blogfa.com/post-18.aspx

میاندوآب(قوشاچای):

اسامی دستگیر شدگان:

۱- شاهین حسنی: دانشجوی فیزیک دانشگاه تربیت معلم آذربایجان (تبریز)- دستگیری امروز ۳۱ اردیبهشت در منزل

۲- مهدی بازمانی: ۳۰ اردیبهشت دستگیری در منزل

۳ - جلال کویدریلو:  ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دستگیری در منزل

۴-  شاهین حسنی: ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دستگیری در منزل
 
۵- بهکام محمدی:۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دستگیری در منزل
 
۶- امیر آقازاده: ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دستگیری در منزل
 
۸- مجید هاشمپور: ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دستگیری در منزل
 
۹- عین الله آهنگری: ۳۰ یا ۳۱ اردیبهشت دستگیری در منزل

نامه سرگشاده مجمع دانشگاهیان آذربایجانی به دکتر اعلمی - نماینده

جناب اقای دکتر اعلمی – نماینده مردم تبریز

با سلام، پیگیریهای شجاعانه جناب عالی در خصوص حوادث خرداد ماه سال گذشته آذربایجان که در پی اعتراض خودجوش و میلیونی آذربایجان علیه شونیسم و سیاستهای تبعیض آمیز ملی به خاطر بی درایتی و بی سیاستی مسئولین امر به خشونت گرائید و در این راستا دهها تن از مردم بیگناه آذربایجان کشته و زخمی و صدها نفر نیز بازداشت و زندانی گردیدند. همواره از طرف عموم ملت بویژه دانشگاهیان و دانشجویان مورد تشکر و تقدیر بوده است که نمود واضح و عینی آن استقبال پرشور دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز (خرداد ماه سال 1385) و تشویق بیش از شصت هزار تماشاگر فوتبال در بازی اخیر تیم تراکتورسازی در تبریز می باشد.

مجمع دانشگاهیان آذربایجانی ضمن تقدیر و تشکر از جنابعالی اعلام می دارد که در این راستا بویژه طرح سؤال جنابعالی از وزیر کشور و عدم حضور ایشان در مجلس جهت پاسخگویی و شکایت از جنابعالی به دادگاه کارکنان دولت، همواره از جنابعالی و اقدامات شما حمایت خواهد کرد و در صورت لزوم اقدامات لازم را به عمل خواهد آورد.

مجمع دانشگاهیان آذربایجانی

26/2/1386

بخشنامه محرمانه اداره کل حراست استان آذربایجان غربی در مورد اعتر

اورمو نیوز(۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶): بنا به خبرهای موثق در یافتی از اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی، حراست این اداره با صدور بخشنامه ای محرمانه و ارسال آن به ادارات تابعه از مسئولین مناطق مختلف این اداره خواسته است که در مورد فعالیت گروههای پان ترکیست در مدارس هوشیار باشند. به گزارش خبرنگار اورمو نیوز در این بخشنامه محرمانه با اشاره به فعالیتهای یک سال گذشته گروههای تجزیه طلب در مدارس خصوصا در دبیرستانها به مسئولین مناطق و حراست ها هشدار داده شده که با نزدیکی خرداد ماه امکان فعالیت گروههای پان ترکیست افزایش می یابد و این گروهها مدارس را بهترین مکان تبلیغ و پخش اعلامیه می دانند. در این بخشنامه در رابطه با ارسال اسامی دانش آموزانی که سابقه فعالیت در این مورد را داشته اند رهنمودهایی داده شده است.

لازم به توضیح است که بعد از اعتراضات خرداد ماه آذربایجان پخش اعلامیه های حرکت ملی آذربایجان در مدارس به امری عادی تبدیل گردیده است.

سایت تریبون برای شروع دور جدیدی از فعالیت سرگرم آمادگی است

سایت تریبون برای شروع دور جدیدی از فعالیت سرگرم آمادگی است.

در روزهای آتی مجموعه اسناد قیام ملی آذربایجان در خردادماه سال گذشته، در این سایت منتشر خواهد شد.

تریبون سایتی اؤزونون یئنی فعالیت دؤورونون تدراوکوایله مشغولدور.

سایتیمیز یاخین گونلرده، 2006-جی ایل مای آییندا باش وئرمیش آذربایجان میللی قیامی نین سندلر مجموعه سینی نشر ائده جک.