گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

در ایران از اسلام خبری نیست»

در ایران از اسلام خبری نیست»
ملکه‌های تهران؛ «در ایران از اسلام خبری نیست»
ربیعه‌ اوزدن از زنان اسلامگرای ترکیه‌، پس از سفر به‌ ایران مشاهدات خود را در چارچوب کتابی به‌ رشته‌ تحریر در آورده‌ است. او در کتاب خود نوشته است که در ایران از اسلام خبری نیست، بلکه‌ اصول و قواعدی حکومتی در جریان است که‌ به نام اسلام اعمال می شود.
کتاب «ملکه‌ های تهران»، حاصل سفر ماه‌ رمضان سال ۲۰۰۶ ربیعه‌ اوزدن کازان به‌ ایران است. ربیعه‌ اوزدن کازان نامزد سابق محمد علی آغجا است که‌ در ۱۳ مه‌ی ۱۹۸۱در جریان سوء قصد تروریستی نافرجام به‌ جان پاپ ژان پل دوم، در رم دستگیر شد و به‌ شهرتی جهانی دست یافت.
«الگوی سراب»
خانم اوزدن کازان که‌ خود از اسلامگرایان ترک محسوب می شود، دلیل سفر به‌ ایران را در مقدمه‌ کتاب «ملکه‌های تهران» این گونه‌ بیان می کند: «ایران در پی انقلاب ۱۹۷۹ برای اسلامگرایان جهان به‌ الگویی تبدیل شده‌ و اکنون بسیاری از زنان مسلمان خارج از ایران، در حسرت زندگی در ایران هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتم به‌ ایران بروم.»
شوق و علاقه‌ وافر این زن مسلمان برای زندگی در کشوری که‌ که‌ اینک آن را «الگوی سراب» می خواند، تنها ۲۰ شبانه‌ روز دوام آورد.
کتاب «ملکه‌های تهران» که‌ به‌ زبان های انگلیسی و ترکی نوشته‌ شده‌، در ماه‌ میلادی آینده‌، ماه‌ ژوئیه‌، ابتدا در ایتالیا و سپس در آمریکا و ترکیه‌ منتشر می شود.
ادامه ی مطلب > در ایران از اسلام خبری نیست»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد