گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

بازهم جمع‌‏آوری ماهواره

بازهم جمع‌‏آوری ماهواره
Mon / 14 08 2006 / 15:55
ایلنا: ظهر امروز تعدادی از ماموران نیروی انتظامی با حضور در مجتمع مسکونی بهجت‌‏آباد، واقع در خیابان زرتشت شرقی، به جمع‌‏آوری دیش‌‏های ماهواره اقدام کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا, تعدادی از ماموران نیروی انتظامی در مجتمع مسکونی بهجت‌‏آباد حاضر شده و بدون اطلاع‌‏ قبلی دیش‌‏های ماهواره را از روی پشت‌‏بام‌‏ها جمع‌‏آوری کردند.
سردار مرتضی طلایی, فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، در این خصوص به خبرنگار ایلنا, گفت: نیروی انتظامی در جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها روش و کار جاری خود را انجام می‌‏دهد و هیچ تغییری در بحث جمع‌‏آوری دیش‌‏های ماهواره ایجاد نشده است.
وی افزود: نیروی انتظامی هیچ طرح ضربتی برای جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها ندارد و اگر قرار بود به صورت ضربتی به جمع‌‏آوری ماهواره اقدام کند، قطعاً اطلاع‌‏رسانی لازم در این خصوص صورت می‌‏گرفت.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ, خاطرنشان کرد: پلیس موظف به اجرای قانون است و تا زمانی که استفاده از ماهواره قانونی نباشد، نمی‌‏توانیم در اجرای قانون توقف داشته باشیم.
در حالی که نیروی انتظامی هرگونه طرح ضربتی یا رفتار ناشایستی در موضوع جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها تکذیب می‌‏کند، ساکنان مجتمع بهجت‌‏آباد اعلام می‌‏کنند که نیروی انتظامی بدون اطلاع قبلی روی پشت‌‏بام‌‏ها ریخته و با استفاده از خودروهای وانت دیش‌‏های ماهواره را از مجتمع خارج می‌‏کند.
به گفته ساکنان این شهرک, برای جمع‌‏آوری دیش‌‏های ماهواره هیچ‌‏گونه هماهنگی قبلی با مسوولان مجتمع صورت نگرفته است.
سردار طلایی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تلاش می‌‏کند، قانون را با رعایت اخلاق و قانون اجرا کند و این اصولی است که در تمام ماموریت‌‏ها رعایت می‌‏شود.
وی افزود: از مردم می‌‏خواهیم و انتظار داریم با ماموران پلیس همکاری کنند و تا زمانی که استفاده از ماهواره قانونی نشده باشد, اجرای وظیفه قانونی پلیس نیز متوقف نخواهد شد.
نیروی انتظامی اعلام کرده که این اقدام با هماهنگی مقامات قضایی و براساس مصوبه مجلس صورت گرفته است و پلیس بعد از تذکر و مشاوره و در صورت بی‌‏توجهی مردم به جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ اقدام خواهد کرد.
بر این اساس مسوولان ناجا اعلام می‌‏کنند؛ توصیه و مشاوره صادقانه پلیس به مردم، عدم استفاده از ماهواره است و سیاست کلی ناجا برخورد با توزیع‌‏کنندگان عمده تجهیزات ماهواره‌‏ای به ویژه در مرزها است.
بحث جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها و غیرقانونی بودن استفاده از آن، از مدتی پیش از سوی نهادهای مختلف مانند مجلس, قوه قضائیه, پلیس و ... مطرح شده بود ؛ اما در تمام بحث‌‏های مطرح شده موضوع اطلاع‌‏رسانی و تذکر قبل از اقدام به جمع‌‏آوری مورد تاکید قرار گرفته بود.
بر این اساس نیروی انتظامی بر حسب وظیفه قانونی خود به جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها اقدام می‌‏کند و هیچ طرح جدیدی در این زمینه در حال اجرا نیست.

احمدی‌‏نژاد سه‌‏شنبه به اردبیل سفر می‌‏کند

احمدی‌‏نژاد سه‌‏شنبه به اردبیل سفر می‌‏کند

اردبیل- خبرگزاری کار ایران

استاندار اردبیل در جلسه شورای اداری این استان گفت: رییس‌‏جمهور سه‌‏شنبه ساعت 5/2 وارد اردبیل می‌‏شود و در استادیوم تختی اردبیل در بین مردم حضور خواهد یافت.


به گزارش خبرنگار "ایلنا"، علی نیک‌‏زاد افزود: در این سفر رییس‌‏جمهور با مردم شهرستان‌‏های بیله‌‏سوار، پارس‌‏آباد مغان، گرمی، مشکین‌‏شهر، نیر، نمین و خلخال دیدار خواهد کرد.
وی افزود: در حاشیه این دیدار چندین طرح عمرانی در شهرهای مختلف استان به بهره‌‏برداری خواهد رسید.
پایان پیام

هیچیک از حضرات آیات عظام حاضر به ملاقات با احمدی نژاد نشدند

 

به دنبال قیام اخیر ملت تورک آذربایجان و قتل عام آذربایجانیها توسط جمهوری اسلامی ، شکاف عمیقی بین مقامات جمهوری اسلامی ایجاد شده است . علیرغم اینکه بعضی از مسؤلان جمهوری اسلامی که استفاده از خشونت وقوه قهریه را در برخورد با انقلابیون آذربایجانی را ترجیه میدهند ، عده ای نیز متوسل شدن به قوه قهریه را حد اقل در مورد تورکهای آذربایجانی صحیح نمیدانند ودر محافل گوناگون نسبت به قتل عام آذربایجانیها اعتراض میکنند چرا که این عده از مقامات جمهوری اسلامی از عواقب اینگونه برخوردها سخت در هراسند . در این میان اکثر قریب به اتفاق علما و مجتهدین نیز پا را از این فراتر گذاشته ودولت احمدی نژاد را مقصر اصلی قتل عام صدها آذربایجانی میدانند و در همین راستا عده ای از مجتهدین سعی در صدور بیانیه ای دسته جمعی مبنی بر غیر اسلامی بودن دولت احمدی نژاد دارند ، که این موجب نگرانی شدید دولت احمدی نژاد شده است . به همین علت احمدی نژاد جهت ملاقات وگفت وگو با حضرات آیات عظام در سفری غیر منتظره در روز هیجدهم مردادماه به قم سعی در قانع کردن مجتهدین ورفع اتهام از خود برآمد . ولی خوشبختانه هیچیک ازحضرات آیات عظام حاضر باملاقات با احمدی نژاد نشدند واین در واقع حقانیت ملت تورک آذربایجان را به اثبات میرساند . خاطر نشان میشود در روزهایی که ملت آذربایجان در خاک و خون می غلطید عده  انگشت شماری از روحانیون درباری نظیر موسوی اردبیلی  بامحکوم کردن قیام ملت تورک آذربایجان ، آذربایجانیها را عامل آمریکا معرفی کردند که این موضعگیری اخیر مجتهدین همه

پنجاه و سه منهای یک

پنجاه و سه منهای یک

 

حذف تنها روزنامه نگار ترکی نویس در مراسم تجلیل از خبرنگاران قم

مراسم تجلیل از خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم شنبه 21 مرداد  85 در اردوگاه ملا صدرای کهک برگزار شد. در این همایش ازنفرات اول تا سوم رشته های خبر، گزارش، مصاحبه و تحلیل با اهدا کمک هزینه سفر به حج عمره عتبات عالیات و مشهد مقدس تجلیل شد و همچنین ازکلیه خبرنگاران قم ( 52خبرنگار) با اهداء لوح و وام قرض الحسنه تجلیل به عمل آمد. اما در این میان نام یکی از روزنامه نگاران استان قم خوانده نشد.

سید حیدر بیات که نامش از لیست این روزنامه نگاران حذف شده است، میگوید: «این برای نخستین بار نیست که در مورد ما چنین اجحافی صورت میگیرد. قبلا نیز در نهمین کنگره سراسری شعر و قصه طلاب اشعار ترکی طلاب علیرغم صحبتهای قبلی با مسئولان حوزه هنری، اصلا داوری نشدند و چندین پارسیگوی افغانی و یزدی و...که بعدا معلوم شد اصلا برخی‌ها طلبه هم نبوده‌اند به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند. در این همایش نیز من قصد ارسال اثر و شرکت در آن  را نداشتم . بخصوص که بعد از قضیه کاریکاتور روزنامه ایران بنده با اعلام کتبی اداره ارشاد از ترکی نویسی در نشریه گویه محروم شده‌ام. اما سردبیر نشریه آقای شهیدی آثار بنده را ارسال کرده بودند و از من خواستند که در این همایش برای تفریح و هواخوری خانواده هم که باشد شرکت کنم، چون مراسم در یک باغ در نزدیکی کهک برگزار می‌شد.

بیات در مورد سابقه روزنامه نگاری خود در قم توضیح می‌دهد: از پنج سال پیش به این کار می‌پردازم و در اکثر نشریات کشور از جمله کیهان، جمهوری اسلامی، همشهری، همبستگی، جام جم ، یارپاق آثاری از من به عنوان مقالات تحلیلی یا خبر چاپ شده‌اند در نشریات  محلی نیز در اکثر نشریات استان قم و زنجان، ارومیه و تبریز و همچنین نشریات دانشجویی مطالبی از بنده چاپ شده‌اند لیکن بیشتر با سه نشریه پیام قم، گویه و بهار زنجان همکاری داشته‌ام و نزدیک به یکسال مسئول صفحه ادب و هنر نشریه پیام قم بودم و همچنین نزدیک به سه سال است که با نشریه گویه همکاری دارم و مدت تقریبا 8 ماه مسئول بخش ترکی این نشریه بوده‌ام.  همچنین مقالات و اشعار اینجانب در برخی از نشریات و سایتهای کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و...منتشر شده‌اند.

بیات در مورد روزنامه نگاری در قم توضیح میدهد: بنده با آنکه روحیه شاعرانه‌ای دارم و زود رنج هستم اما در روزنامه های قم به این‌جهت دوام آورده‌ام که واقعا عرصه بسیار خالی است و با آنکه ترکی اولین زبان این شهرستان است اما نویسندگان حرفه‌ای و معتقد به حقوق حقه ترکها، که روحیه همکاری با نشریات را داشته باشند وجود ندارد به همین جهت علی رغم همه بی‌مهری‌ها و اجحاف‌ها تا جایی که میتوانم عرصه را خالی نخواهم کرد. ضمنا بنده تاکنون بابت چند سال روزنامه‌نگاری مستمر و انتشار بیش از صد مقاله و خبر و....تاکنون یک ریال از جایی نگرفته‌ام و درآمد من از جای دیگری است و این کار را تنها در راستای هویت خواهی و احقاق حقوق فرهنگی و سیاسی همزبانان خودم پیگیری می‌کنم و تاکنون نیز چیزی غیر از خشم و غضب و اجحاف از نهادهای حکومتی ندیده‌ام و جز این نیز انتظاری از آنها ندارم. اداره ارشاد قم با این تصمیم اجحاف فرهنگی به جمعیت ساکن ترکهای این استان را عیان کرد و این در واقع خواسته قلبی من نیز بود. این مسئله موجب حساسیت روزنامه‌نگاران و کارمندان اداره ارشاد و سایر گروههای فرهنگی ترک‌زبان در شهرستان قم خواهد شد متاسفانه برخی از افراد تا اجحاف را با چشم خود نبینند باور نمی‌کنند.

بیات در مورد پیگیری این مسئله از طریق نهادهای قضائی و فرهنگی اظهارداشت: فایده‌ای ندارد، اکنون چندین روزنامه‌نگار در شهرستانهای مختلف به جرم پرداختن به مسئله ملی در زندان به سر می‌برند و کسی از من حمایت نخواهد کرد، اما اگر دوستان دست به قلم نسبت به انعکاس این مسئله اقدام کنند نتایج بهتری به دست خواهد آمد.

 

نام مصاحبه کننده محفوظ است

جناب آقای دکتر اعلمی

جناب آقای دکتر اعلمی

نماینده محترم مردم تبریز، اسکو و آذرشهر

با عرض سلام

احتراما به عرض می رساند مهدی نوری متولد 1365 دانشجوی دانشگاه آزاد نقده در نیمه شب 13/4/85 در منزل دانشجویی خود واقع در شهرستان نقده با ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی تبریز در وضعیتی نا مطلوب دستگیر شده و از آن زمان تا یک هفته پیش یعنی حدود یک ماه در مکان های نا معلومی محبوس شده بود . ( این در حالی است که وی در جریانات اخیر اصلا در تبریز حضور نداشته است ) . ما علی رغم نگرانی شدید از وضعیت مهدی موفق به دیدار با وی نشدیم . مادر وی از شدت نگرانی بیمار شده و در منزل بستری شده بود . تا اینکه یک هفته پیش وی به مدت 3 روز به بند 5 سیاسی زندان تبریز منتقل شد .

از اولین ملاقات با وی متاسفانه شاهد ضعف جسمانی شدید پسرم شده ایم و متوجه شده ایم  که وی در مدت بازجویی طویل المدت یک ماهه بارها مورد ضرب و شتم و شکنجه جسمی و روحی شده است . به طوری که 4 بار طی یک هفته راهی بیمارستان شده است . بعد از 3 روز بازداشت در بند 5 سیاسی زندان تبریز وی به نقده منتقل شده و بعد از یک جلسه دادگاهی به یک ماه حبس محکوم شده است . لازم به ذکر است به وی بعد از جلسه دادگاه به علت ضعف جسمانی , سرم تزریق شده است ولی باز وی را راحت نگذاشته و این بار وی را به ارومیه منتقل کرد ه اند . لذا از جناب عالی بهد عنوان نماینده امین ملت خواهشمندیم مرحمت نموده و وضعیت پسرم را پیگیری نمایید .

 

 

ضمن تشکر از حمایت جنابعالی از زندانیان عقیدتی

                                                                                               نور محمد نوری

turk-tabriz وبلاگینین دوغوم گونو ::

بایخیشیز و نظریزی گوزلوروخ

                      ....... اومود .......

تبریز توتوقلانانلاریندان سیاهه

 

اورمونیوز(13 مرداد 1385): بو سیاهه تبریز توتوقلانانلارین ادلارینا شامیلدیر. هر ادین قاباغیندا اونون دوغوم ایلی گلیبدیر. دوغوم ایللره اساسن توتوقلانانلار ایچینده 16 یاشلی گنج اوغلاندا گؤرونور. بو اینسانلار بوگونهدک زینداندادیرلار و هلهده آزادلیغا بیراخیلماقلاریندان خبر یوخدور.

حسن هرگلی (آذربایجان) 1320
ابراهیم دشتی 1341
محمد علیپور 1356
ابوالفضل وصالی 1339
علی حسین تهمتنی 1354
شهریار زائر قازانی 1352
ناصر عباسیان 1361
عادل زاهدی 1369
یاشار دیلجوان 1367
مهدی دشتی 1364
رضا شاکری 1368
عزیز قلی پور 1344
پرویز قلی پور 1364
علی قمری 1362
سلیمان حیدری 1363
بایرامعلی اسدیان 1353
تقی اکبری 1350
بهروز اشرفی 1364
محمد حسین دیربند 1364
قادر حیدری  
عین الله بخشی 1355
فرهاد محسنی 1364
بابک پروین 1366
رحیم عزیز عرب  
عزیز دشتی  
علیرضا رباعی 1350
علی زبیهی 1355
محبوب تقوی 1340
حمید پورحسن 1362
چنگیز بخت آور 1334
رضا ابری 1361
جمیل عمانی  
محمدرضا نجفی 1353
حسن جعفری  
اصغر نیشابوری 1359
سعید محمدی  
مجید همتی 1355
بابک برومند 1366