گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

بازهم جمع‌‏آوری ماهواره

بازهم جمع‌‏آوری ماهواره
Mon / 14 08 2006 / 15:55
ایلنا: ظهر امروز تعدادی از ماموران نیروی انتظامی با حضور در مجتمع مسکونی بهجت‌‏آباد، واقع در خیابان زرتشت شرقی، به جمع‌‏آوری دیش‌‏های ماهواره اقدام کردند.
به گزارش خبرنگار ایلنا, تعدادی از ماموران نیروی انتظامی در مجتمع مسکونی بهجت‌‏آباد حاضر شده و بدون اطلاع‌‏ قبلی دیش‌‏های ماهواره را از روی پشت‌‏بام‌‏ها جمع‌‏آوری کردند.
سردار مرتضی طلایی, فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، در این خصوص به خبرنگار ایلنا, گفت: نیروی انتظامی در جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها روش و کار جاری خود را انجام می‌‏دهد و هیچ تغییری در بحث جمع‌‏آوری دیش‌‏های ماهواره ایجاد نشده است.
وی افزود: نیروی انتظامی هیچ طرح ضربتی برای جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها ندارد و اگر قرار بود به صورت ضربتی به جمع‌‏آوری ماهواره اقدام کند، قطعاً اطلاع‌‏رسانی لازم در این خصوص صورت می‌‏گرفت.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ, خاطرنشان کرد: پلیس موظف به اجرای قانون است و تا زمانی که استفاده از ماهواره قانونی نباشد، نمی‌‏توانیم در اجرای قانون توقف داشته باشیم.
در حالی که نیروی انتظامی هرگونه طرح ضربتی یا رفتار ناشایستی در موضوع جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها تکذیب می‌‏کند، ساکنان مجتمع بهجت‌‏آباد اعلام می‌‏کنند که نیروی انتظامی بدون اطلاع قبلی روی پشت‌‏بام‌‏ها ریخته و با استفاده از خودروهای وانت دیش‌‏های ماهواره را از مجتمع خارج می‌‏کند.
به گفته ساکنان این شهرک, برای جمع‌‏آوری دیش‌‏های ماهواره هیچ‌‏گونه هماهنگی قبلی با مسوولان مجتمع صورت نگرفته است.
سردار طلایی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی تلاش می‌‏کند، قانون را با رعایت اخلاق و قانون اجرا کند و این اصولی است که در تمام ماموریت‌‏ها رعایت می‌‏شود.
وی افزود: از مردم می‌‏خواهیم و انتظار داریم با ماموران پلیس همکاری کنند و تا زمانی که استفاده از ماهواره قانونی نشده باشد, اجرای وظیفه قانونی پلیس نیز متوقف نخواهد شد.
نیروی انتظامی اعلام کرده که این اقدام با هماهنگی مقامات قضایی و براساس مصوبه مجلس صورت گرفته است و پلیس بعد از تذکر و مشاوره و در صورت بی‌‏توجهی مردم به جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ اقدام خواهد کرد.
بر این اساس مسوولان ناجا اعلام می‌‏کنند؛ توصیه و مشاوره صادقانه پلیس به مردم، عدم استفاده از ماهواره است و سیاست کلی ناجا برخورد با توزیع‌‏کنندگان عمده تجهیزات ماهواره‌‏ای به ویژه در مرزها است.
بحث جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها و غیرقانونی بودن استفاده از آن، از مدتی پیش از سوی نهادهای مختلف مانند مجلس, قوه قضائیه, پلیس و ... مطرح شده بود ؛ اما در تمام بحث‌‏های مطرح شده موضوع اطلاع‌‏رسانی و تذکر قبل از اقدام به جمع‌‏آوری مورد تاکید قرار گرفته بود.
بر این اساس نیروی انتظامی بر حسب وظیفه قانونی خود به جمع‌‏آوری ماهواره‌‏ها اقدام می‌‏کند و هیچ طرح جدیدی در این زمینه در حال اجرا نیست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد