گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

گونئی آذربایجانیم گوزوم سنی آغلاماسین، نه یاپسین؟

بیزیم دردیمیزین درمانی یئنه آنجاق ایستیقلال

عباس لسانی از شکستگی در ناحیه زانو و پا بشدت رنج می برد

ساوالان سسی: انتقال آقای لسانی از زندان به مطب در نهایت تدابیر شدید امنیتی با محاصره و محافظت بیش از 20 نیروی نظامی مسلح و زدن پابند به پا های شکسته او که به سختی قادر به راه رفتن بود صورت گرفت.انزابی رئیس زندان اردبیل نیز در ششخصا"حضور داشت.

------------------------------------------------------------------------

دانش آموز ۱۶ ساله تبریزی برای سومین بار بازداشت شده است

http://www.urmiye.blogfa.com/post-76.aspx

محمدرضا عوض پور بار اول به جرم نوشتن شعار "من ترک هستم" به روی دیوار دستگیر شده بود

اورمونیوز(۱ تیر ۱۳۸۶): دانش آموز ۱۶ ساله تبریزی محمدرضا عوض پور توسط بسیج محله بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. از بعد از طهر روز سه شنبه ۲۹ خرداد ماه که مأمورین بسیج حوزه ۸ شهری (محله "یئکه توکان" تبریز) محمدرضا را با خود برده اند، خانواده اش هیچ اطلاعی از محل نگهداری او ندارند. علت اقدام غیر قانونی بسیج معلوم نیست.

محمدرضا قبلاً نیز در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۸۵ به همراه دو برادر دیگر خود مصطفی و مرتضی توسط مأموران اداره اطلاعات تبریز  و همچنین قبل از آغاز اعتراضات اول مهر ۱۳۸۵ نسبت به عدم تدریس زبان مادری بازداشت شده است.

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای که روز ۵ می ۲۰۰۶ در رابطه با مصطفی عوض پور فعال سیاسی تبریزی و برادر بزرگتر محمدرضا صادر کرده بود، نوشتن شعار "من ترک هستم و زبان من ترکی است" بر روی دیوار از طرف محمدرضا را به عنوان علت بازداشت او ذکر نموده است. در همین گزارش آمده است:"به گفته محمدرضا طی این مدت وی شکنجه شده و حتی به مدت ۲۴ ساعت وی را از پا آویزان کرده و بازجویی می کردند و به وی در این مدت آب و غذایی داده نشده و حتی اجازه دستشویی رفتن نیز به وی داده نشده است."

--------------------------------------------------------------

آذوح- جنبش دانشجویی آذربایجان – اورمو-  داریوش اسماعیل زاده  که در  روز ۱ خرداد دستگیر شده بود بعد ازتحمل ۲۸ روز شکنجه و حبس با قرار وثیقه ۱۰ میلیون تومانی آزاد شد.لازم به یادآوری است که داریوش اسماعیل زاده از دانشجویان هویت طلب آموزشکده فنی اورمیه می باشد.

-----------------------------------------------------------------------

مهدی حاج محمدی فعال دانشجویی آذربایجان و مدیر مسئول نشریه دانشجویی "اویانیش"و دانشجوی سال آخر شیمی دانشگاه اورمیه که بعد از ظهر ۹/۳/۸۶  توسط حراست دانشگاه دستگیر و در اختیار اداره اطلاعات اورمیه قرار گرفته بود به قید وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شد.همچنین اکبر پاشایی دانشجوی ترم آخر فیزیک دانشگاه اورمیه و دبیر کانون دانشجویی استاد شهریار و فعال دانشجویی آذربایجان که از روز اول خردادماه ۱۳۸۶ توسط حراست دانشگاه ارومیه بازداشت وبه وزارت اطلاعات تحویل داده شده بود و از روز ۱۹ خرداد ماه دست به اعتصاب غذا زده بود علیرغم صدور قرار وثیقه ۲۰ میلیون تومانی همچنان در زندان است

------------------------------------------------------------------------

در آستانه سالروزکنگره بزرگ قلعه بابک جو نظامی و امنیتی در شهرهای آذربایجان

       http://www.savalansesi.blogfa.com/post-279.aspx       
 با نردیک شدن به کنگره بزرگ ترکهای آذربایجان در قلعه بابک جو نظامی و امنیتی در شهرهای آذربایجان

 

از چند ماه ای است که شهرهای آذربایجان در جو شدید امنیتی
نگه داشته شده اند.

با نزدیک شدن به " کنگره بزرگ قلعه بابک" که حداقل از 8 سال گذشته با حضور گسترده ملت آذربایچان در نیمه دوم تیر همه ساله در قلعه بابک شهرستان کلیبر واقع در استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران برگزار می شود و در این روز نمادین فعالین ترک نسبت به تبعض های وارده در حق ترکها در ایران اعتراض می کنند.از اینرو چند سالی است که مأموران امنیتی و انتظامی ایران و همچنین نیروهای شبه نظامی بسیج بر رفت و آمد مردم در این منطقه محدودیتهایی اعمال کرده اند. شرکت کنندگان را بازداشت مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

با نردیک شدن به اینروز اغلب فعالین آذربایجانی تحت کنترل قرار دارند.

بنا به گزارشات رسیده از اردبیل نیروهای امنیتی و انتظامی در این شهر در آماده باش بسر می برند .نیروهای یگان ویژه با گشت های موتوری و پیاده در سطح شهر جو رعب و وحشت را حاکم کرده اند.

از سوی دیگر اداره اطلاعات این شهر چند تن از فعالین فرهنگی را در این شهر به ستاد خبری اداره اطلاعات اظهار کرده و آنها را تهدید کرده اند که حق شرکت در کنگره بابک را ندارند.


بر این اساس اکثر فعالان را به بهانه های مختلف تحت فشار قرار داده و به آنها گفته می شود در این مدت مراقب حرکات خود باشند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد